2011. március 24., csütörtök

A spenót esete...avagy, apa sütit ebédel...és egyéb szösszenetek...

Gyakran mondják, hogy a kisbaba mit csinál? Eszik, alszik, pisil, kakil...utóbbiakból néha vannak balesetek is...
Hát, bizony akadnak...nem is olyan ritkán...

Úgy kezdődött, hogy az én drága Mazsatpannám megkóstolta a spenótot. Olyan kaját főztem, amibe az kellett, így hagytam ki neki, és benyomott belőle nem is olyan kis mennyiséget. Délután, amikor az apja hazaért, már éhes volt, megkért, hogy szedjek neki ebédet, én meg a kezébe nyomtam Petrát, hogy addig tegye tisztába, ameddig megmelegítem neki a kaját.
Pár perccel később hallom, hogy "fúúúúj", meg hogy "anya, csak nem spenótot evett a gyerek?"... :) ...és a hallottak alapján ez már át is ment rajta...:P
Ezzel még semmi baj nincs, mert hát apa nem először pelenkázta át...de amikor szegénykém leült ebédelni, és meglátta a spenótos ebédet, csak nézett rám kétségbeesett szemekkel, nem akart megbántani, de egy rakás spenótos babakaki után nem sok gusztusa maradt megenni...úgyhogy illedelmesen eltolta, hogy túl meleg, de tudtam én, mi a baja...:)
Még jó, hogy maradt a brownie-ból, amit előző nap sütöttem apának...így azt ebédelte tejecskével...

Ma reggel persze megint alkotott kicsi lányom...öltöztettem át pizsamából a nappali göncijébe, meg persze pelenkacsere...és az én csöppem azt az 1 ezred másodpercet kihasználva, amikor a pisis pelust kivettem alóla és becsúsztattam volna a tisztát sugárba pisilt egyet...nembaj (gondoltam én naívan), volt már ilyen, majd felitatom a pelenkázórol gyorsan...aham...a függönyt is eltalálta, és lefolyt a szekrényen, be az ajtó mögé, így az alsó polcon lévő ruháinak egy részét is eláztatta, valamint a lábamat és a szőnyeg egy részét (mi lett volna, ha fiú? akkor a szemközti falig ellőtte volna?)

Később (azaz olyan 20 perc elteltével, mert minek is maradhatna mondjuk egy órát a tiszta pelusban) nagy játékban voltunk, éppen ugrált a hasamon, arcomon, térdemen, éreztem, hogy kicsit jobban csúszik a popója, meg fura szagok terjengtek már, bevittem gyorsan pelenkázni, mielőtt még sikeresen szétkenem rajta a nagy játékban..és győzelem, meúszta a ruha (éppenhogy pár mm hiányzott csak), de erre mit csinál? talppal bele a kupac közepébe...
Úgy látszik ezek nagyon szórakoztatják őt is, mert általában hangosan nevet rajta...:)

De ha ez már úgyis ilyen kis carosra sikerült bejegyzés...úgy 1,5 hete hétvégén a reggeli szopi után apa kivitte a nappaliba Petrát, hogy egy kicsit alhassak még...nagyon jó volt, mert a kisasszony megint óránként ébred, úgyhogy lusta disznó voltam, és még pihiztem tovább...aztán egyszer félálomban látom, hogy apa átmászik rajtam, kivisz egy pelenkát, meg a popsitörlős dobozt...aludtam tovább (azt hittem hosszú perceket, de valójában csak kb. 1-et), amikoris hallom, hogy megengedik a zuhanyt...valami csörömpölést, nyekergést, és hogy apa motyog "ahh...ez nem fog menni egyedül"...
Na gondoltam kinézek, mi lehet (sokat még nem láttam, pedig nagyon dörzsölgettem a szememet)...Petra a kádban áll, apa fél kézzel tartja, a másikkal meg bénázik valamit a zuhany és a csap között, meg a vizet állítgatja...és hogy mi volt az extra? Petra deréktól lefelé tiszta kaki volt, meg már a kád is, meg apa ruhája...próbáltam valamit segíteni, de elsőre csak jól elröhögtem magam...valahogy nagy nehezen lezuhanyoztuk a kisasszonyt, meg kimostuk a kádat...apa gyorsan átöltözött, én meg megyek a játszós szőnyeg felé, ami megintcsak tiszta kaka mindenhol...a következő történt: apa jóhiszeműen tisztába akarta tenni, de Petra az egész éjjeli pisimennyiségre rányomott egy nagy adagot, ezt a pelus már nem bírta, és amikor apa kibontotta, kiszabadult egy része, majd megpróbálta letörölni popsitörlővel, de rájött, hogy így csak szétmaszatolja, inkább lezuhanyozza...felűröl levetkőztette, és felemlte, de a popsitörlő ráragadt a kis fenekére, ezért apa elkezdte rázni a gyereket, ennek következtében szanaszét fröcskölte maguk körül, plusz lefolyt a gyerek lábára is...

Na, mára befejeztem...ennyit az én kis kakisomról...azért imádom...:)

4 megjegyzés:

Évi,Miki,Tomibaba írta...

Jajjj neeeee :))))) mókás kis sztorik :)) szegény Gábor!

mirrike írta...

Nem semmi a ti Petrátok. Ezek után kíváncsian várom mi lesz, ha a mi kis lurkónk is nagyobb lesz. De nálunk minden tisztába rakás rám marad, apa nem bírja már most se...

Zsóka írta...

Ez annyira:)))))Petra tud valamit:)
Spenót:)))))

Adri írta...

Úgylátszik a lányaink kezet foghatnak ilyenekben :)